Förening Graniten Kalmar

Höstmötet 6 november

PRO Granitens novembermöte fick drygt 90 deltagare

PRO Granitens novembermöte fick drygt 90 deltagare, varav några nya, som hälsades välkomna av ordförande Tomas Nygren. Ebba Körge från Actic talade om vikten av ett aktivt liv och om vattengympa som ett fint och för kroppen nyttigt alternativ.

Det serverades kroppkakor och raggmunk som avnjöts under glatt samspråk. Mycket gott! Flisorna framförde ett blandat program, gammalt, nytt och vitsar, som hade en paus för fika med kaka.

Att få ekonomin i balans är ett problem med tanke på de aktiviteter Graniten erbjuder. Ordförande föreslog höjning av lottpriset (årorna) vilket klubbades.

Snart julmarknadstider. Resor till bl.a. Vellingeblomman i Skåne nämndes. På grund av tidigare erfarenheter måste anmälan till resor vara mera bindande. Vid många återbud, eller glömska, drabbas medresenärerna av förhöjd kostnad. Linneuniversitetet har inbjudit till 4 seminarier om kost mm. Tomas påminde om Fritidsbanken där man kan låna och lämna in fritids- och sportgrenar. Intresset för att ordna bingospel kom upp liksom fråga om att ställa upp som "rastis" vid Kalmarsundskolan.

Raija och Christer informerade om olika aktiviteter och frågor som tas upp på Mötesplats Berga, t.ex. bokkafe, Digfika och ofrivillig ensamhet.

Info av Tomas från KPR-möte rörde bl.a. alkoholmissbruk.

Pubkvällar i Lindsdal 1/12, Färjestaden 17/11. Julmarknad i Algutsrum 1/12 och Färjestaden 15/12. Anmälningar till decembermötet kunde göras på cirkulerande lista. Det blir besök av Kalmar Lucia, julgröt och lite mera sång av Flisorna.

Efter lottdragning med många glada vinnare tackade Tomas för ett fint möte och hälsade välkomna den 11 december!

Barbro Åberg. tfn 0706943061

Det blev mycket bra uppslutning till dagens möte

Dagens uderhållare var Flisorna Foto: Helmuth Petersson

Hur går det här då ? Tycks Tomas Nygren fråga damerna innanför disken