Förening Graniten Kalmar

PRO Granitens oktobermötet hölls i Birgittakyrkans samlingslokal med c:a 60 lyssnande och medverkande medlemmar. Ordförande Tomas Nygren hälsade välkomna och efter dagordningens godkännande fick dagens underhållare Tony Strandberg ett särskilt " välkommen" och började sitt program med en visa av Astrid Lindgren. Sedan blev det en fin blandning av visor och vitsar och det var här publiken blev medverkande, alltså allsång. Efter kaffepausen blev det ytterligare gitarrspel, sång och vitsar och uppskattad allsång. Tony fick ett varmt tack av Tomas och publikens applåder.

Granitens ekonomi är inte bra idag sa Tomas och belyste några orsaker, bl.a. har medlemstalet sjunkit. Delvis beroende på pandemin men även av andra skäl. Vårt arbete att öka medlemsantalet måste fortsätta. Prishöjningar på inträdet och lotterna(årorna) föreslogs och svaret blev höjning av entrén till 70 kronor.

Ölandsbuss erbjuder resa till Puttgarden, Fårbobuss med Cinderella(195:-) och Vellingeblomman Skåne till Tomtebyn 30/10 - nyår. När det gäller resor och utflykter har det varit för mycket återbud och "glömska" vilket betyder att kostnaden ökar för dem som kommer. Anmälan måste göras bindande för vissa arrangemang. Tomas nämnde att vid besöket i Vissefjärda Bränneri var det 18 anmälda men endast 9 kom. Inte roligt för arrangörerna!

Det finns biljetter kvar till musikalen" Familjen Adams". Anmäl er om intresse finns!

Besök på Kalmar Läns Museum i Volvofabriken 26 oktober kl. 13.00. Kostnad beroende på antal besökare. Salong New Style erbjuder dam och herrklippning för 300:- mot visande av PRO medlemskort. Visst intresse finns för att ordna bingospel. Om ledare går att finna kan det nog genomföras. Lista för anmälan till novembermötet med kroppkakor cirkulerade. Kostnad 120:- . Under året har vi fått hittills fått 17 nya medlemmar. Biljetter finns kvar till årets genrep med Kalmarsundsrevyn 30/12.

Det togs beslut angående byte av kassör. Ingrid Vernersson blir åter ordinarie och Eira Karlsson ersättare i styrelsen.

Eftermiddagen avslutades med lottdragning och Tomas tack försett bra möte och välkomna till nästa möte 6 november med kroppkakor/raggmunk och "Flisorna".

Barbro Åberg. tfn 0706943061.

Månadens gäst var Tony Strandberg Foto Helmuth Petersson

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1