Förening Nässjö
Medlemsmöte 17 januari 2023
Personer framför träd

Månadsmöte 17 januari 2023

PRO Nässjö fick besök av kommunens Säkerhetsenhet.

Trots lite snö- regnblandat väder välkomnades ett stort antal PRO:are av Karl-Evert till första månadsmötet för i år på Pigalle i Nässjö.
Särskilt välkommen riktades till Cecilia Gerhardsson och Lars Strid från kommunens säkerhetsenhet samt till dagens underhållare Hans Forsell.
Cecilia och Lars visade på trygghetsfrämjanade åtgärder bland annat att förstärka belysningen vid utsatta områden och då speciellt i stadskärnan, Kommunen har ett bra samarbete med polisen för att vi ska kunna känna oss trygga när vi vistas ute både under dag-och kvällstid.
En trygghetsmätning gjordes under hösten 2022 bland slumpmässigt utvalda personer i olika åldrar och ca hälften besvarade enkäten. 24 % upplever sig otrygga att vistas ensamma utomhus under kvällstid.
Enligt statistik som tagit fram var det i Nässjö en sjunkande trend under 2022 vad gäller anmälda brott.

Hans Forseöö

Dagens underhållare Hans Forsell