Förening Nässjö

Medlemsmöte 21 februari Årsmöte

PRO Nässjö har haft årsmöte för 2022 på Pigalle.
Karl-Evert Gustafsson hälsade ett stor antal medlemmar välkomna och årsmötet inleddes med parentation där PRO-kören sjöng och Gunilla Svensson läste en dikt under ljuständning över avlidna medlemmar under året.
Till mötesordförande valdes Rolf Wilhelmsson med Kenneth Andersson som sekreterare.
Verksamhetsberättelse, revisionsberättelse och ekonomiredovisning föredrogs och ansvarsfrihet beviljades för verksamhetsåret.
Till ny ordförande för PRO valdes Karl-Evert Gustafsson, sekreterare Inger Johansson under ett år.Ny kassör Gunilla Wahlgren under två år. Omval av revisorerna Berit Andersson och Gunilla Svensson.
Efter förhandlingarna serverades kaffe med semlor och PRO-kören underhöll med sång och musik under ledning av Ehrling Lundberg. Avgående styrelseledamöterna, kassören Holger Erlandsson, sekreteraren Kenneth Andersson samt Inger Sjöberg avtackades för mångårigt och väl utfört arbete i styrelsen under många år med blommor och present.
Karl-Evert informerade om en planerad resa till Åland under våren och tackade alla som deltagit i årsmötet och avslutade med dragning på lotteri.

Kenneth Inger och Holger

Kenneth Andersson, Inger Sjöberg och Holger Erlandsson som avgått i styrelsen, Holger dock kvar som ersättare.