Förening Ramsele-Edsele

Vårfest 19/5 2022

Hörsalen på Forskarcentrum behövde förses med extra stolar för att rymma alla 90 gästerna när PRO Ramsele-Edsele hade vårfest den 19 maj. Tillställningen inleddes med gemensam lunch serverad av Solporten.

När alla var mätta och belåtna samlades vi i hörsalen för fortsatt samvaro. Efter välkomnande från ordförande Henry Jönsson fick vi njuta av musikaliska godbitar av Hasse Thor med Ruben.

Inger Persson gav oss några goda råd rörande den förestående resan till Vasa den 24-25 maj. Hon nämnde också att motionslådorna (ett samarbete med Röda Korset) är utplacerade i Edsele och Ramsele och väntar på besökande motionärer. Leif Gissler berättade om en planerad dagsresa i sommar och hade två alternativ som vi röstade om.

Lars Forslund och Leif sålde ett populärt lotteri med hembakat tunnbröd som vinst. Bagerskan Elsa Sundin fick varma applåder. Leif vädjade också till medlemmarna om vinster till sommarens stora lotteri. Vi tackar på förhand för givmildheten. Kristina Jönsson inbjöd till tipspromenader med premiär den 1 juni. Tipsrundorna har start och mål på boulebanan och är helt gratis. Alla hälsas välkomna även de som inte är PRO:are. Henry tipsade om att i mitten av juni blir det friluftsdag vid Klubbstugan i Edsele med tävlingar och korvgrillning. En månad senare anordnar vi trivseldag med musikunderhållning och servering på boulebanan. Bengt Nilsson gjorde PR för gåfotboll, som har blivit en populär aktivitet kanske i synnerhet bland oss seniorer. Bengt hade också vinstdragning av inlämnade friskvårdskort.

Avslutningsvis tackade ordförande Henry för gemenskapen och önskade en skön sommar.

Text och bild: Kristina Jönsson