Förening Ramsele-Edsele

Marsmötet med Senior Shop 24/3 2022

Trots att Covid härjar var det ändå drygt 70 medlemmar som kom till månadens medlemsträff.

Ordförande Henry hälsade som vanligt alla välkomna - särskilt Aina från Backe med Senior Shop och skrivtolken Rose-Mari från Strömsund.

Tyvärr hade kommunens kostsamordnare Stellan Tegström i sista stund lämnat återbud men kommer vid ett senare tillfälle.

Bengt Nilsson rapporterade från senaste KPR-mötet. Den förestående renoveringen av Nipudden är en av de större frågorna just nu.

Sören Jönsson, som ansvarar för laguttagningen till PRO-vetarna, kunde berätta att vår förening kan tävla med två kanske tre lag. I år hålls tävlingen den 11 april i Sollefteå.

Henry gav oss (också som vanligt) lite trafikinformation: Kom ihåg att ta av dubbdäcken senast 15 april. På önskan från medlemmar blir det till hösten en trafikcirkel.

Inger Persson talade om den prisvärda resan Ramsele- Vasa 23-24 maj. Vi åker med Byberg & Nordin som har skapat den här resan för oss. Bussen går ut från Sollefteå. Senast den 11 april vill Inger ha anmälningarna tel. 070-610 89 46.

Efter fikat var det dags för den stora begivenheten - klädvisningen.

Baltsar Jonsson

Inger Ramstedt

Barbro Karlström

Kjell Rydstedt

Lisbeth Näsström

Innan vi skildes åt hälsade Henry välkommen till nästa möte den 21 april. Observera! Mötet blir i Ramsele eftersom lokalen i Edsele har vattenskador.

Till sist ett varmt tack till "köket" för att de ordnar så trevligt för oss.