Förening Ramsele-Edsele

Höstmötet 24/11 2022

PRO Ramsele-Edsele har haft höstmöte som av tradition hålls i Edsele. Höstmötet är det ena av de två viktigaste medlemsmötena under året, då medlemsavgiften till föreningen, verksamhetsplanen och budgeten för kommande år fastställs. Vår medlemsavgift blir som tidigare 10 kr.

En ny medlem hälsades välkommen in i föreningen. Därefter var det fritt fram för dagens underhållare Matti Modigh. Han bjöd på ett advents- och julbetonat program med både kända och mindre kända låtar - ofta med ett svängigt arrangemang.

Skrivtolken Rose-Marie skriver texten lika snabbt som Matti sjunger!

I början av nya året kommer vi att starta studiecirkel i ”Digitala klyftan” för att lära grunderna i att hantera mobilen. Vidare så blir det den 13/1 en heldag med hjärt-och lungräddning samt hemberedskap.

Så den vanliga trafikmaningen från Henry: Använd reflexer för att synas i mörkret och tänk på att ha halkfria skor. Han hälsade också välkommen till nästa medlemsmöte som är julfesten 15/12 då det bland annat blir besök av lucia. Allra sist tackade han ”köket” och alla som skänkt lotterivinster och inte minst alla lottköpare.

Lisbeth Näsström läste en dikt och därefter avrundades höstmötet med attMatti spelade ytterligare några låtar.

Textoch bild: Kristina Jönsson