Förening Ramsele-Edsele

Septembermötet med Senior Shop 22/9 2022

Ordförande Henry kunde välkomna drygt 60 personer till månadsmötet. Dagens huvudnummer var besöket av Senior Shop och därmed mannekänguppvisning.

Två nya medlemmar deltog för första gången och hälsades välkommen in i gemenskapen.

Lite information innan klädvisningen började:

• PRO-distriktet inbjuder till Strokedag på Hullsta Gård, Sollefteå 6/10
  • Bengt Nilsson rapporterade från Kommunala Pensionärsrådet KPR
  • Styrelsen har nominerat Bengt för nästa mandatperiod i KPR
  • Kulturföreningen arrangerar nostalgihelg på Faxen 30/9-2/10. PRO-kören medverkar den 1/10 i samband med lördagsdansen.
  • Kommer vi ihåg hur hjärstartaren ska hanteras? Repetitionskurs kommer att anordnas i samarbete med Civilförsvaret.
  • Vi ska i en ABF-cirkel få grundläggande kunskap om mobiltelefonens fördelar .
  • Boulespelet närmar sig slutet på utomhussäsongen. Därefter flyttar spelet in på Rafna Gym fredagar kl. 10.00.
  • Förutom boule så är PRO-kören i gång, handarbetsträffen likaså. På Rafna Gym är det seniorgympa. Tyvärr är vattengympan inställd tills vidare p.g.a. de höga elpriserna..
  • Nästa månadsmöte gäller det att ta med friskvårdskortet då det blir vinstdragning efter sommarens aktiviteter.
  • Henry påminde oss om att efter den 1/10 ärdet fritt fram att lägga om till vinterdäck på bilarna. Kom ihåg att däckens mönsterdjup måste vara minst 3 mm.

Under fikapausen sålde vi Trippelskrapet-lotter och sedan var det dags för höjdpunkten - mannekänguppvisningen.

Agneta

Våra egna stjärnmannekänger Eva Karlsson, Agneta Jeansdotter, Barbro Karlström, Berndt Lagerstedt och Kjell Rydstedt.

Kjell

Eva

Berndt

Barbro

Senior Shopen har det mesta i klädväg - till och med nattlinnen.

Vad händer? Tänker de klä' av sig?

Åh, lite glitter och glamour (men är det från Senior Shopens kollektion???)

Ordförande Henry avslutade dagen med ett varmt tack till "köksflickorna", Aina Senior Shop, mannekänger, skrivtolken Rose-Marie och alla medlemmar.

Text och bild: Kristina Jönsson