Förening Ramsele-Edsele

Aprilmötet 21/4 2022

Ett underbart vårväder den här dagen. Skulle det komma några till mötet eller ...? 64 kom.

Vi är många som jobbar för att ett medlemsmöte ska bli trivsamt. Här nedan finns några på bild.

Kökskommittén är igång först och sist. När alla andra går hem till sitt är köksflickorna - med idel glada miner - kvar och tar hand om all disk.

Vad hörs när de sista gästerna är på väg ut? Jo, sång från köket: När man är en glad pensionär ...

Köksflickorna Mona Krånglin Ericsson, Majvor Hansson och Barbro Kjellsson. De brukar vara fyra? Var är Elisabeth Bystedt? Visst ja, bakom kameran!

Leif Gissler och Lars Forslund sålde lotter. Vinsterna var skänkta av köparna själva!

Kent Sundberg underhöll med musik från då vi åhörare var unga.

En stor tillgång vid våra möten är skrivtolkarna. Den här dagen var det Sahra och Maud som jobbade för oss. Skrivtolkar är en gratistjänst som regionen tillhandahåller.

De skriver vad som sägs och även sjungs. Här ser vi textrader ur Gösta gigolo.

Text och bild: Kristina Jönsson