Förening Ramsele-Edsele

Årsmötet 24/2 2022

Det var idel glädje när vi äntligen kunde träffas till medlemsmöte, årsmöte.

PRO Ramsele-Edsele har många medlemmar som finns på mer eller mindre avlägsna orter - Vilhelmina, Robertsfors, Uppsala, Trollhättan med flera platser.

Till årsmötet kom drygt 70 medlemmar och förutom från byarna runt Ramsele/Edsele var det tillresta från Dorotea, Strömsund och Långsele.

Tre medlemmar hälsades särskilt välkomna eftersom de deltog i sitt första medlemsmöte.

Mötet inleddes med att PRO-kören, med Barbro Kjellsson som solist, sjöng några låtar som sjungits av kända solister - Ljuvliga ungdom (Arja Saijonmaa), Vilken underbar värld (Louis Armstrong), Flottarkärlek (Snoddas) och Symfonin (Loa Falkman).

Sångarna har full uppmärksamhet riktad mot sin körledare.

Årsmötesförhandlingarna leddes av Bengt Nilsson som ordförande och Sonja Sandström sekreterare.

Kassören Agneta Jeansdotter kommenterade resultat- och balansräkningen.

Valberedningen hade förberett väl vilket gjorde att valen flöt snabbt. Styrelsen omvaldes i helhet. (Läs om styrelsen m.m. under Om oss).

Inger Persson och Leif Gissler informerade om olika resor. De hade tips på både dagsresor och resor med övernattning. Resekommittén tar gärna emot önskningar.

Har man som medlem under minst fem år gjort förtjänstfulla insatser inom föreningen kan man premieras med PRO:s förtjänsttecken. Vid årsmötet var det i år tre förtjänta som belönades.

Maud Ejderkvist, Mona Krånglin Ericsson och Inger Persson överraskades av att det gällde just dem, när ordförande Henry bad dem komma fram.

Efter att den formella delen av mötet var över bjöd föreningen på fika. Under pausen passade vi på att dela ut friskvårdskort till hugade.

Vår egen bingoutropare Leif

Träffen avslutades med att vi spelade tre omgångar bingo med Leif.

Text: Kristina Jönsson

Foto: Elisabeth Bystedt och Kristina Jönsson