Förening Ramsele-Edsele

Surströmmingsfest 2019

Personer framför träd

Surströmmingsfest 22/8 2019

Nu är höstsäsongen igång! Som vanligt inledde vi med en surströmmingsfest. I år kom över 90 strömming- sill- och varmkorvsugna medlemmar till upptakten.

Vilken fest det blev! "Köket" hade dukat för 90 men det kom ännu flera men det är ett kärt nöje att plocka fram för några till. Ruben Madsen- Ulvöprinsen - sponsrade med sin egen strömmingsinläggning. Tack!

Det var PRO:are från flera av grannföreningarna som deltog i festen vilket vi är glada över. Vi kunde också välkomna fyra nyblivna medlemmar in i gemenskapen i vår förening.

PRO-kören sjöng inledningsvis några låtar med Barbro Kjellsson som solist. Senare i programmet blev det också allsång.

Bengt Nilsson, vår representant i Kommunala Pensionärsrådet, rapporterade från senaste KPR-mötet.

Det blev också information om höstens studiecirklar. En hel del idéer om nya cirklar "kläcktes" som bakning i hushållet, flugbindning, svampkunskap ...

Så en övrig fråga som var en uppmaning till oss alla: Delta i ockupationen av Sollefteå sjukhus!

Skrivtolken Rose-Marie, som skriver allt vi såger.

Efter att vi ätit oss mätta spelade vi tre omgångar bingo.

Text och bild: Kristina Jönsson

Bingoutroparen Karl-Emil