Förening Ramsele-Edsele

Julfesten 12/12 2019

"Vi tar tacksamt emot lotterivinster - gärna med jultema" Vi blev bönhörda över hövan! Tack alla givare! Många av alstren var virkade/broderade av Hedvig Sandberg.

JULFEST

Välkommen till julfesten! Lucia, glögg, julmusik, skinksmörgås m.m. skapade rätta stämningen när vi hade julfest.

Inger Ramsetdt och Barbro Karlström serverar glögg

Karin & Bure från Hammerdal musicerade under minglet och återkom flera gånger under hela samvaron.

Festen fortsatte med att 18 charmiga barn från förskolans avdelning Regnbågen bjöd på ett trevligt, omväxlande luciaprogram under ledning av Kristina "KE" Eriksson . PRO-kören sjöng också ett par sånger.

Köket bjöd på julgröt, skinksmörgås, kaffe och kaka. 111 medlemmar kom till årets julfest. Ordförande Henry delade ut "årets julklapp" till oss alla: Föreningen bjuder på hela kalaset. Applåder!!!

Nu har "flickorna" i köket, Majvor Hansson, Mona Krånglin Ericsson och Florence Bruman fått lite lugn och ro också men var är Ingrid Brorsson?

Vinstbordet

Dagen avrundades med att Sören Jönsson läste en bloddrypande tomtedikt och så sjöng PRO-kören ett par julmelodier och allra sist julsångernas julsång O, helga natt.

PRO Ramsele-Edsele önskar en god jul och så möts vi igen på det nya året.

Personerna på bilderna har godkänt publicering.

Text och bilder: Kristina Jönsson

Bild (kören): Elisabeth Bystedt