Förening Ramsele-Edsele

Den 17 oktober firade PRO-kören sina 10 första år

Personer framför träd

PRO-körens 10-årsfest /oktobermötet

Vi var 105 personer som samlades i festsalen på Faxen för att fira vår kör. Kören bildades 19 oktober 2009 och de flesta som var med i början är fortfarande aktiva. Under den här hösten har fyra nya sångare tillkommit. Kören startade med 16 medlemmar och har idag 27 sångare.

Bubbel, salta pinnar och mingel! Feststämningen spred sig direkt.

Ordförande Henry kunde se ut över en välfylld festsal när han hälsade välkommen till mötet. Fem nyblivna medlemmar deltog för första gången i ett medlemsmöte och hälsades därför särskilt välkomna.

Vi hade bjudit in två medlemmar från varje förening i Samorg att komma och fira med oss.

Barbro Kjellsson presenterade körens program och var också sångsolist liksom även Karl-Emil Eriksson. Sören Jönsson plockade fram sitt munspel och lät oss höra några välkända valser. Per Lindell läste en egen dikt om/till kören.

Efter den inledande underhållningsdelen smakade det bra med fika. Först smörgåstårta med dryck och sedan mazarinrutor (körmedlemmars bidrag) till kaffet. Dagen till ära bjöd föreningen på födelsedagskalaset.

Programmet avslutades med Nu går sista visan.

Läs mer på "PRO-kören" och se bilder från festen