Förening Ramsele-Edsele

Senior Shop 19/9 2019

Personer framför träd

Våra egna stjärnmannekänger visar kläder vid septembermötet

Höstens och vinterns klädmode från Senior Shop visades av våra egna mannekänger Lisbeth Näsström, Baltsar Jonsson, Eva Karlsson, Inger Ramstedt, Barbro Karlström och Karl-Emil Eriksson. På bilden ovan ser vi dem uppklädda för att möta höst och vinter.

"Jaha, idag är det nog PRO som har något eftersom det är så mycket bilar på torget" Javisst är det så. Det är septembermöte med mannekänguppvisning och 80 personer har mött upp.

Roger Lundin vd för bostadsbolaget Solatum är vår gäst idag och ska informera om bostadsbeståndet i Ramsele och Edsele.

Också den här månaden hälsade vi tre nya medlemmar välkomna till deras första medlemsmöte.

Vad händer medan vi väntar på att mötet ska börja? Kanske lite samtal mellan bordsgrannar ...

... eller oss ordförande emellan - PRO:s Henry och hembygdsföreningens Kjell

I köket håller Mona koll på smörgåsarna och utom synhåll finns Florence som kokar kaffe och så Ingrid och Majvor.

Några köpsugna bläddrar bland kläderna

Karl-Emil fann en hatt. "Blev ja' fin?"

Före klädvidningen informerade Solatums vd Roger Lundin om Solatums bostäder i Ramsele och Edsele. För närvarande renoveras fasad inklusive balkonger på centrumhuset och en hiss ska installeras till andra våningen. Gamla delen av Nipgården ska renoveras/byggas om i två etapper – först övervåningen. I HSB ska bytas stammar. Många frågor ställdes och besvarades. Roger betonade att för närvarande finns det inga planer på att några bostäder ska rivas.

Personerna på bilderna har godkänt publicering. Text och bild: Kristina Jönsson