Förening Ramsele-Edsele

Januarimötet 2019

Personer framför träd

Månadsmötet 24 januari 2019

Ymnigt snöfall och -8 grader hindrade inte att 96 medlemmar kom till årets första månadsmöte på Faxen. Vi hade glädjen att hälsa fem nya medlemmar välkommen till föreningen.

PRO-kören inledde med en melodikavalkad genom 200 år -- 1769 till 1969 -- från Bellman till Trio me' Bumba.

Fixar-Arne från kommunen kom för att presentera sig och sin verksamhet. Vi som fyllt 65 år kan utnyttja hans tjänster när högsta skåpet behöver dammtorkas eller när lampan i badrummet behöver bytas. Han redogjorde också för vad han inte kan/får göra. Tjänsten är gratis för oss.

Resekommittén Inger Persson, Karl-Emil Eriksson och Barbro Karlström

Resekommittén informerade om kortare och längre resor under vår- och sommarsäsongen.

En kortare resa blir det redan tisdag 5 mars då vi åker till hälsohemmet i Österåsen. Vi börjar med att äta lunch och sedan blir det en rundvandring med guide. Vi åker gemensamt i buss och anmälningslistan för de 49 platserna fylldes direkt under mötet.

Byt-en-bok-lådan hade körts fram och där kunde vi få med oss "ny" lektyr hem.

Efter fikapausen spelade vi tre omgångar bingo med Karl-Emil som utropare.

Text och bild: Kristina Jönsson

Herr Fortuna Karl-Emil