Förening Ramsele-Edsele

Senior Shop 21/3 2019

Personer framför träd

Månadsmötet 21 mars 2019 med mannekänguppvisning

Vilken härlig modevisning det blev. Carina "Senior Shop" Aynsley presenterade vårens och sommarens kollektion och till sin hjälp hade hon våra numera garvade mannekänger.

Mötet inleddes av PRO-kören och därefter hälsade Henry välkommen och lämnade över ordet till Agneta och Gerd från Apoteket Hjärtat.

Varför byter medicinerna namn hela tiden? Hur ska vi få veta om medicinerna passar ihop? Ja, det var ett par av frågorna som vi fick svar på.

79 medlemmar kom till Faxen den här torsdagen och bland dem var det sju nyblivna PRO:are. Varmt välkomna!

Inger P. tog mot anmälan till Ålandskryssningen den 6-7 maj och för närvarande finns endast en plats ledig i direktbussen från Ramsele.

Information om studiecirklar förekommer varje möte. Åtta grupper pågår - körsång, handarbete, gympa, digitala klyftan (Bank-id, swish, skype m.m.), stavgång, bowling, vattengympa och boule.

Efter modevisningen blev det fika och försäljning av Trippelskrapet.

Text och bild: Kristina Jönsson

Tillsammans med Carina ser vi våra egna stjärnmannekänger Karl-Emil Eriksson, Inger Ramstedt, Baltsar Jonsson, Lisbeth Näsström, Barbro Karlström och Eva Karlsson.