Förening Bälinge

Eftermäle till PRO Bälinges 50-årsjubileum den 19 dec 2016

Den stora festen som var årets höjdpunkt och avlöpte i den vackra Bridgelokalen i Uppsala hade samlat nära hundrafemtio pers. och den blev en verklig hyllningsfest med mat och dryck i överflöd.

Carl-Eric Thörngren och Sven Eriksson

För den fina maten stod firman Bosse Helén. Han är mannen som vet vad serviser är och vad som skall till, för att människor skall trivas med varan och må riktigt bra. Det är först och främst maten som var näst intill en nobelmiddag och som avåts tillsammans med de goda dryckesvarorna. Mycket prat och skratt följde med den, blandat med tacktal från inbjudna och därtill de berömda virtuoserna Mattias och Stefan som stod för det musikaliska inslaget under hela kvällen.

Min bedömning är att ge en stor eloge till alla de entusiaster som med själ och hjärta ordnat den fina jubileumsfesten. Också till de som lagt ned så mycket av kraft och energi för att föra föreningens höga ideal framåt genom att bredda aktiviteterna.

Det skall till mycket av eldsjälar för att hålla pensionärer i gång och det har vi i PRO Bälinge. Ett stort tack, heder och ära till Eder alla som är föregångare för alla de aktiviteter som utövas inom föreningen, genom ER har den ett gott ryckte. Det bär ni också med eder vidare under PRO: s, stolta fana som fladdrar för förlig vind i minst femtio år till. Då ett helt sekel är nått och jubileum åter firas, med en Varm Hälsning från oss som var med på 50 årsfesten.

För egen del vill jag i vördnad tacka för det fina Diplomet jag fick och som talar om att jag har varit medlem i föreningen i mer än 25 år. Slutomdömet är att jag alltid har känt stor gemenskap i föreningen och höjdpunkten var säkert den gången Britta Persson och jag startade seniordansen, att dansa på ett annat sätt och att växelvis under dansen byta partner var toppen.

Sven Eriksson den 1/12-2016
Se Svens Diplom här Länk till annan webbplats.