Förening Bälinge

Om oss

PRO Bälinge bildades 1966 och dess första ordförande var Elis Thorsèn. Förenigen ingår i Pensionärernas Riksorganisation, Upplands distriktet.

Sommar bild på Bälinge bygdegård bildstorlek 557x273

Sommar bild på Bälinge bygdegård

Välkommen till oss i PRO Bälinge

Du som är ålderspensionär, förtidspensionär eller gift/sambo med sådan pensionär, är välkommen som medlem i vår pensionärsförening här i BÄLINGE. Medlemsavgiften är 300:- var av 50:- går till vår förening.
Utöver medlemsmöten bedriver vi en hel del aktiviteter så som studiecirklar, tipsptomenader, seniordans, boule, shuffleboard, qi-gong, kortspel, resor och utflykter samt teaterbesök mm. - Mer om detta under menyn "Aktiviteter/Cirklar".

Som PRO-medlem kan du teckna förmånliga försäkringar såsom gruppliv, olycksfall och hemförsäkring. - Mer om detta under menyn "BLI MEDLEM".
Kom med oss du också. Under menyn "Om föreningen" "Styrelsen" eller "Andra uppdrag" hittar du telefonnummer till våra kontaktpersoner som kan ge dig svar på eventuella frågor som du kan ha.

Vill du bli medlem i PRO Bälinge?
Ring oss eller kom till våra trättar så hjälper vi dig med medlemsansökan!

PRO bildades 1942 och är Sveriges största pensionärsorganisation med – 320 000 medlemmar.
PRO finns i hela landet och omfattar över 1550 lokala föreningar i 26 distrikt. PRO är en partipolitiskt oberoende organisation för alla pensionärer.
PROs uppgift är att på riksplanet, i landsting, regioner och kommuner följa och bevaka samhällsutvecklingen samt skapa opinion för frågor som berör pensionärernas intressen.

PRO har en omfattande verksamhet som ger ett innehållsrikt liv efter pensioneringen med stor gemenskap människor emellan.

VÄLKOMMEN TILL OSS I PRO-BÄLINGE!