Förening Maria

Personer framför träd

Välkommen till våra friskvårdsaktiviteter

Boule

Det är några av oss som gillar att spela boule. Under vinter, fram till 1 april, spelar vi i Boulehallen, Liljeholmen. Spelet går av stapeln på tisdagar 13-15.Du betalar 100 kronor/säsong. Under vår/sommar spelar boulegänget vid Ringen. Då är det på onsdagar klockan 11-13. Under vår/sommar är det gratis. PRO-Maria har några bouleklot som du kan få låna gratis för att känna efter om boule är för dig. Viktigt är att du alltid kontaktar boulemaster; Jan Uddén, om du vill prova på. Han nås på mobil 073 615 1154.

Boulespelare i PRO Maria sommaren 2023

Promenader - Walk and Talk

Varje torsdag klockan 10.00 samlas vi för att ta en promenad på Söder. Under vår/sommar kan vi dra iväg utanför tullarna. Kollar på blåsippor vid Råstasjön, Cedergrenska tornet i Stocksund, åker ut till Traneberg. Vi samlas vid Stadsmissionen café vid Mariatorget. Vi avslutar vandringen med fika. Räkna med 2 – 2½ timmes vandring. Du bara dyker upp klockan 10.00. Ingen föranmälan behövs. Har du frågor kan du kontakta; Per Rudin, 070 826 8203.

Övriga friskvårdsaktiviteter

Pinglorna – cykelföreningen för seniorer

Pinglorna är en härlig grupp cykelglada och hälsomedvetna människor, både kvinnor och män. Föreningen drivs på ideell basis där medlemmarna ställer upp för varandra. Vi “turas om” att leda turerna. Vi träffas varje onsdag, året om, för att hålla knopp och kropp i trim, njuta av friskluft, uppleva härlig natur och få fin gemenskap i Stockholms vackra omgivningar. Cykelsäsongen pågår från mitten av april till mitten av oktober. Vintertid blir det promenader, museibesök med mera.

Aktuellt program finns på hemsidan www.pinglorna.net

Välkomna!