Förening Dalstorp-Grimsås

Säsongsupptakt med tipsrunda i Ljungsarp

Säsongsstart för PRO Dalstorp-Grimsås

PRO Dalstorp -Grimsås startade upp höstprogrammet med en tipspromenad runt vackra Mörksjön i Ljungsarp.

Sensommarvädret visade sig från sin bästa sida, och det femtiotal medlemmar som slutit upp kunde njuta av en härlig promenad i solsken..

Ordförande Margareta Franzén är den ständige frågemakaren. Denna gång hade hon gjort frågor som handlade om 50,60 och 70-talet. Trots att vi alla var med på den tiden, så var det flera frågor som ställde till problem för oss. Bland det som var svårast att komma ihåg var att det var på Yankee Stadium som Ingo knockade Floyd 1959, liksom att det var gruppen Malta som vann den svenska uttagningen till Eurovisionsschlagern,1972, det år som ABBA kom tvåa med Ring, ring.

Två elvor kunde man,trots svåra frågor räkna in. Bo Rydin och Kjell Bygård stod för de prestationerna.

Korv med bröd och en god dricka till det, smakade gott efter promenaden runt sjön.

Anna-Lena Larsson