Förening Dalstorp-Grimsås

Julbord på Limmareds Värdshus

JUlbordJulbord

PRO Dalstorp-Grimsås var först ut att få ta del av Tranemo lucias skönsång. Luciatåget var vid premiärtillfället decimerat till enbart lucia och två tärnor. Trion framförde ett stämningsfullt program, med såväl kända som okända julmelodier. Ständige luciageneralen Kjell Pettersson ackompanjerade flickorna på dragspel.
Trettiotalet PRO-medlemmar övergick från örongodis till godis för gommen. Ett välfyllt julbord stod dukat på Limmareds Värdshus. Det fanns flera sorters god sill, lax, kallskuret och varma rätter. Ris a la malta med julig saftsås, samt chokladgodis avslutade måltiden.
Efter några timmars fin gemenskap, med mycket prat och skratt, önskade vi varandra god jul och på återseende 2023.
Anna-lena Larsson

är kan du berätta om din förening eller verksamhet.