Förening Dalstorp-Grimsås

Falkenbergsrevyn

En trevlig resa, fylld med skratt, till Falkenbergsrevyn

“Det var en magisk publik på fredagseftermiddagen”. Orden kommer från Falkenbergsrevyns Facebook-konto.

Naturligtvis blir det en toppenpublik, när PRO Dalstorp- Grimsås finns på plats.

Och nog njöt alla de femtio PRO-medlemmarna av en fantastisk föreställning. Ett vinnande koncept alltså; bra publik gör Sveriges bästa revyartister ännu bättre.

De biljetter som lokalföreningen årligen tilldelas från Falkenbergsrevyn, de blir snabbt bokade. Busslasten med förväntansfulla kindspensionärer, fick sitt lystmäte mättat vad det gäller roliga och aktuella sketcher, fartfylld sång med underfundiga texter, dans, musik och imitationer med stor igenkänning. Alla var eniga: En gemensam resa till Falskenbergsrevyn, det hör till årets höjdpunkter.

Den efterföljande thaibuffén på Restaurant Sisi var välsmakande, riklig och varierad. Det blev en stunds god och glad gemenskap under det att maten avnjöts och revyns höjdpunkter kommenterades.

En härlig dag, med många skratt och fin gemenskap.