Förening Dalstorp-Grimsås

Falkenbergsrevyn

Att Falkenbergsrevyn bjuder på landets bästa revyunderhållning, det är det många av oss västsvenskar som tycker.

En regnig fredagseftermiddag i februari var det återigen dags för PRO Dalstorp-Grimsås medlemmar att bege sig till kuststaden för att avnjuta årets upplaga av revyn. Ingen blev besviken. Roliga och tänkvärda sketcher varvades med underfundiga sångtexter.

Storheten med Falkenbergsrevyn, det är ju att ensemblen är såväl artister som musiker. Dessutom skriver man alla sina nummer själva.

Nöjda med föreställningen tog man sig till restaurangen vägg i vägg med teatern. Restaurang Sisi. En utsökt buffe var framdukad och alla lät sig väl smaka.

En härlig eftermiddag blev det. Och att det regn och gråväder, det gjorde förstås inget alls.