Förening Dalstorp-Grimsås

Bilrally 2024

Bilrally PRO Dalstorp-Grimsås

Solen slösade med sina strålar, försommargrönskan var bländande, fruktträden prunknade och maskrosfälten lyste gula. Det var med andra ord en fantastisk försommardag, då PRO Dalstorp-Grimsås genomförde sitt årliga bilrally. på vägarna mellan Grimsås och Ljungsarp.

Dryga tre och en halv mil mätte sträckan, som tog de sjutton lagen, bestående av mellan 3-5 lagmedlemmar, genom Mossebo by, Hällhult, Arnås, Tyggestorp, Nittorp och Gölingstorp med mål på Vallskoga i Ljungsarp.

Fyra uppdrag skulle lösas under resans gång. Det gällde att flytta block med hjälp av pinne och krok, att veta var olika idrottsklubbar hör hemma, att sikta rätt på piltavlan samt att kasta stövel.

Vid målet väntade en tipspromenad runt fotbollsplanen.

Grillmästarna hade goda korvar att bjuda på, då aktiviteterna var genomförda.

Den trevliga eftermiddagen avslutades med information av ordförande Margareta Franzen samt prisutdelning. Två lag hade lyckats samla ihop 45 poäng, av 52 möjliga.