Förening Dalstorp-Grimsås

Modevisning

Nattkläder

Grimsås bygdegård den 21 sept

Nog är det så att det är lite extra trevligt att förnya garderoben, när sommaren går över till höst.

På själva höstdagjämningen bjöd Dalstorps- Grimsås PRO in sina medlemmar till en visning av höstens mode , en visning som tog plats i Grimsås Bygdegård.

Åttiotalet medlemmar hade hörsammat inbjudan och fick se sina vänner och bekanta, företrädesvis representanter från styrelsen, visa upp vad som är trendigt i höst.

Många klädsamma och bekväma plagg fick igång köplusten hos de flesta.

Det var Seniorshop från Jönköping, som med sin mobila ekiperingsbutik, gav seniorer från Grimsås och Dalstorp möjligheten känna på hur det är, att under en eftermiddag, ha en välsorterad klädaffär på hemmaplan.

Under det att “modellerna” gick längs bygdegårdens “catwalk” kommenterade Kristina Fritz de kläder som visades. .

Kaffe och fralla avnjöts, och efter det var det full fart i “butiken”.

Många nöjda kunder lämnade bygdegården med en mer eller mindre fullpackad kasse innehållande kläder i höstens färger.

Alla
Köpsugna