Förening Dalstorp-Grimsås

Årsmöte

Lite bilder från ett möte med både allvar och skratt

Årsmöte den 8 mars 2023

Skidspåret på den stora åkern utanför Dalstorps församlingshem förstärkte känslan av vackerhet, denna ljuvligt gnistrande vårvinterdag, då snön, dagen innan, hade rasat ner över oss.
Även om det var vår vi ville ha, så kunde ingen undgå att beröras av blå himmel mot gnistrande snökristaller.

Inne i församlingshemmet var det varmt och gemytligt med vackert dukade bord. Det sorlades förväntansfullt. Först skulle årsmötet för PRO Dalstorp-Grimsås genomföras och därefter skulle de sjuttiotal medlemmar som mött upp, bli underhållna av multimusikerparet, tillika komikerna, Eva och Ingvar.
Årsmötet inleddes med ljuständning och en tyst minut för de medlemmar som lämnat oss under 2022. Därefter tog sedvanliga årsmötesförhandlingar vid.
Styrelsen valdes om i sin helhet, med den förändringen att tidigare ordföranden Göte Andersson lämnade sitt uppdrag och i stället blev ersättare.
Till ny ordförande valdes Margareta Franzén.

Förutom styrelsen väljer årsmötet ett antal förtroendevalda. Ingalill Pettersson ersätter Dorith Carlsson som en av två reseansvariga.
En välsmakande jättebulle serverades, då det var dags för fika.
Eva och Ingvar intog därefter scenen och bjöd på en timmes underhållning, av högsta kvalitét. Det var musik på dragspel, durspel, flöjter och ukulele. Där var tävlingar och där var allsång. Ingvar berättade dråpliga historier, där prästen var den röda tråden. Mycket passande då vi befann oss i församlingshemmet
Ingvar och Eva bjöd verkligen på sig själva.. Vi var många som var helt uttröttade, för att vi fått skratta så mycket,
Tack Eva och Ingvar för ett uppträdande som gjorde att allas vår livstid förlängdes, genom skrattets läkande kraft.
Anna-Lena Larsson