Förening Dalstorp-Grimsås

Längs spåret

Grimsås samhälle ligger verkligen längs spåret mellan Göteborg- Kalmar /Karlskrona. Vad passar då bättre än att förlägga ett quiz med samma rubrik, till samhällets bygdegård. Sjuttiotalet quizare från PRO Dalstorp- Grimsås bildade elva sex eller sjumannalag, för att gemensamt klura ut vart ledtrådarna som gavs av tävlingsledningen, ledde. Det var inte bara städer som efterfrågades, utan det gällde också att “spåra” vitt skilda saker som exempelvis artister, ädelstenar, tv-serier. idrottslag och hav.

Tolv olika spårningar gjordes och mellan frågorna bjöds det till allsång. Det var kända låtar som på olika sätt anknöt till det svar man hade spårat upp.

120 poäng kunde man få, om man fick in samtliga tio-poängare. Med tanke på att många tiopoängare var ordentligt kluriga, var det imponerande att två av de elva lagen slutade på hela 92 poäng. Skiljefrågan; Längden i kilometer på järnvägen Göteborg-Kalmar/Karlskrona, fick skilja de båda lagen åt.

Segrade gjorde Lennartz ( bild nedan)med Blandlaget på en mycket hedrande andraplats.

Det blev en trevlig eftermiddag där alla kunde vara aktiva, genom att sjunga och genom att gnugga sina geniknölar.