Förening Borås-Västra

Bild hämtad ifrån internet

PRO Borås Västra höll höstmöte den 20 oktober där ett 45-tal medlemmar deltog.

Mötet behandlade verksamhetsplan, budget och avgiftsfrågor.

Mötet beslutade att fastställa verksamhetsplanen och budgeten enligt styrelsens förslag. Föreningsavgiften lämnas oförändrad. Dock har PRO-kongressen beslutat om en höjning på 10 kr/år varvid den totala avgiften blir 295 kr/år.

Vidare tillsattes en arbetsgrupp som skall arbeta med att lösa hur vi får fram en valberedning i närtid och hur den sedan kan verka över tid.

Verksamheter i övrigt kom upp till diskussion. Förslag på att promenader skall vara regelbundet återkommande i vårt programutbud. Vidare föreslogs att förutom distriktets resor borde även föreningen anordna någon eller några resor.

Ordföranden informerade om kommande aktiviteter. 17 november Patientnämnden informerar om ”När vården inte blir som du tänkt dig”, 14 december Julbord med Lucia.

Text:Gert.H

Fotograf:Barbro.F

Dagen avslutades med att Lennart Palm från Lerum underhöll med ett melodikryss. Inslaget var mycket uppskattat, Siv Fagerblom, Christina Johansson och Eva Krook var de lyckliga vinnarna.

Text:Gert.H

Fotograf.Barbro.F