Förening Borås-Västra

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

PRO Borås Västra höll en medlemsträff den 21 april där ett 30-tal medlemmar deltog. Vi behandlade frågan om vilka intressepolitiska frågor som var intressanta för medlemmarna att ta upp och driva i förhållande till de politiska partierna i Borås Stad inför kommande val.

Några av de frågor som togs upp var, trygghetsboende, korttidsboende, seniorboende. Här trycktes främst på tillgången på sådana boende och kvalitén samt villkoren för att komma ifråga för dessa boendeformer. Vidare togs frågan om hemtjänsten upp utifrån aspekten personalens arbetsorganisation och utbildning. Styrelsen kommer nu att behandla samtliga frågor och formulera en lista att överlämnas till de politiska partierna.

Som underhållare denna gång hade Henrik Murdock inbjudits, inbjudits. Han framförde ”En kulturarbetares bekännelser-ett tragikomiskt enmansspektakel”. Genom poesi, berättelser, sång och musik beskrev han hur det var att vara kulturarbetare under pandemin.

Underhållningen var mycket uppskattad.

Henrik Murdock