Förening Borås-Västra

PRO Borås Västra genomförde sitt årsmöte de 21 mars med 50 deltagare.

Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som gått bort under 2023. KIrsti Gustavsson läste en dikt och sedan en tyst minut.

Mötet öppnades av ordföranden Gun-Britt Holmgren-Ivstedt. Per-Olof Höög valdes som ordförande för mötet med Ulf Hurtig som sekreterare.

Ordförande och sekreterare

Årsmöteshandlingarna genomgicks varvid årsmötet beslutade att fastställa styrelsens förslag till verksamhetsberättelse, samt förslag till resultat och balansräkning.

Årsmötet beslöt även att godkänna revisorernas berättelse, samt revisorernas förslag att bevilja styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

Följande val förrättades genomfördes:

- Sekreterare fyllnads val Sokul Demaku, för 1 år

- Kassör omvaldes Bertil Glans för 2 år

- Studieorganisatör omvaldes Sig-Britt Larsson för 2 år

- Ledamot nyvaldes Ingela Andersson för 2 år

- Ledamot fyllnadsval Kirsti Gustafsson för 1 år

Kvarstående ledamöter är ordförande Gun-Britt Holmgren-Ivstedt ochvice ordförande Lennart Gustavsson.

Till ersättare för ett år valdes Eva-Kajsa Bäck.

Revisorer:

- Revisor omvaldes Liisa Larsson för 2 år

- Revisorsersättare omvaldes Ann-Marie Andersson för 1 år

Kvarstående revisor Solveig Kjörnsberg

Vidare utdelades förtjänsttecken till Anita Johansson,Irene Sorvali, Leif Dahl och Bertil Johansson för sina mångåriga insatser som aktivitetsledare inom PRO Borås för sina mångåriga insatser som aktivitetsledare inom PRO Boråsför sina mångåriga insatser som aktivitetsledare inom PRO Borås Västra

Därefter bjöds det på fika med kaffe,te och rimbobullar.

Bild: Kirsti

Sedan fick vi höra på fin musik av Jönetorparn.

Jönetorparn

Bildspel med deltagarna