Förening Borås-Västra

PRO Borås Västras styrelse

Årsmöte 2023-02-16

PRO Borås Västra genomförde sitt årsmöte de 16 mas med 53 deltagare.

Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som gått bort under 2022. Parentationen genomfördes av komminister Soile Nevankari, Caroli Församling.

Mötet öppnades av ordföranden Gert Henningsson som även valdes till ordförande för mötet med Ulf Hurtig som sekreterare.

Årsmöteshandlingarna genomgicks varvid årsmötet beslutade att fastställa styrelsens förslag till verksamhetsberättelse, samt förslag till resultat och balansräkning.

Årsmötet beslöt även att godkänna revisorernas berättelse, samt revisorernas förslag att bevilja styrelsen ansvarsfrihet för verksamhetsåret.

Följande val förrättades, till ordförande för 2 år nyvaldes Gun-Britt Holmgren-Ivstedt och till ledamöter för två år nyvaldes Elisabeth Friis-Henningsson och Bertil Johansson samt omvaldes Lennart Gustafsson. Kirsti Gustafsson omvaldes för 1 år. Kvarstående ledamöter är Sig-Britt Larsson och Bertil Glans.

Till ersättare för ett år valdes Eva-Kajsa Bäck, Ann-Christin Agnroth och Kathryn Wik.

Till revisor för 2 år omvaldes Solveig Kjörnsberg. Kvarstående revisor Liisa Larsson.

Till ersättare omvaldes Ann-Marie Andersson.

Vidare avtackades Barbro Friberg, Ulf Hurtig, Göran Lundberg och Gert Henningsson.

Text: Gert.H

Barbro avtackas

Ulf avtackas

Göran avtackas

Gert avtackas av den nya ordföranden

Årsmötet riktade ett tack för deras insatser för föreningen med blommor, samt att avgående ordföranden erhöll ett hedersmedlemskap i föreningen.

Mötet avslutade med underhållning av Gunnar Andersson, Jönköping, i form av en musik-bingo. Vinnarna fick priser i form av rotsaker.

Text:Gert.H

Gunnar Andersson