Förening Gullänget

Grillmästare Björn Hultén

Gunhild L, Björn H och Eva E kollar korvgrillningen

Eva G, Ulla J och Gerd K rättar svaren från tipsrundan

PRO Gullänget kunde den 29 september välkomna ett 50-tal medlemmar, som hörsammat inbjudan till en träff i det gröna.

Dagen var mer ljummen än kall. Solen lyste med sin frånvaro, men luften var behaglig och något regn föll ej här från ovan där. Hösten gjorde sig påmind, då trädens bladverk började anta vackra färgtoner.

Grillkolen glödde, så en varmkorv med bröd och tillbehör, gav en tillfällig mättnad.

De flesta vandrade runt bland björkarnas stammar och besvarade tipsfrågor, som var såväl enkla som alltför kluriga. De tre, som lyckades få mest poäng, belönades med var sin PRO-lott.

Sammanfattningsvis var nog möjligheten att samtala med varandra om det mesta det allra bästa. Det var även fint att sitta vid Höglandssjön och njuta av natur och förtäring en stund och det hela kunde faktiskt likna något som kallas fredagsmys.

Ulla Jonsson

Foto Lars Strömgren