Förening Gullänget

Höstmöte 15 november

Eva G och Ulla J

Sören Back

PRO Gullänget anordnade höstmöte i Gullängets kyrka den 15 november och ordföranden Eva Grundberg kunde hälsa 45 medlemmar välkomna.

Först på dagordningen fanns Sören Back noterad. Han höll en roande och inspirerande information om Teaterspegelns fars ”Ge mig en tenor”, som kommer att spelas på Gnistan under februari månad 2024.
Att det blir komik för en hängiven publik är sannolik. PRO Gullänget säljer biljetterna direkt till föreställningen den 4 februari, då det är nämnda förenings dag. Mer härom annonseras framöver.

Mötesförhandlingar vidtogs. Eva Grundberg höll i klubban och Ulla Jonsson greppade skrivpennan.
Ett antal punkter avverkades. Eva Eriksson, kassör, redovisade kommande budget och det hela ledde till godkännande.

Dagens underhållare var Christer Joald, som bidrog till en trivsam eftermiddag. Han bjöd på ett pärlband av fina sånger och ett mellansnack om några lokalt kända personer han mött.
Hans framträdande väckte idel beundran och välförtjänta applåder hördes ljuda väl i kyrksalen.

Avslutningsvis kan nämnas att nästa träff blir i form av en julfest den 14 december. Då kommer små lucior på besök, Allan och Larzarna uppträder. God mat serveras.

Vi ses då nya roande ögonblick ges!

Text Ulla Jonsson Foto Eva Eriksson