Förening Gullänget

Resa med Ådalen 3 den 4 Augusti

PRO GULLÄNGETS SOMMARRESA

Tänker lämna en rapport om vår resa med Ådalen 3 den 4/8 2023.

Dagen började med att “bjuda” på regn. Ja varför inte? Vi skulle ju umgås på det våta, så temat var klart ”Vått i Vått”, låter nästan som en kurs i Akvarellmålning, men Lindströms buss är helt täta.

Vi äntrade bussen utanför Gnistan och så bar det iväg. En tanke från mig är, hade det funnits en tävling i “mjuk körning” skulle busschauffören vunnit, komfortabel resa fram till målet, Kyrkviken i Kramfors (Körkvika i min mun). Varför den heter så vete katten, där ingen kyrka finns i närheten, men ett namn ska ju en plats ha.

Regnandet fortsatte. Så kommer vi in i det torra och välkomnades av båtpersonalen, kändes skönt. Väl på plats blev det bordsplacering med ca.6-10 personer vid varje bord, lagom antal för att kunna komma till tals. Innan båten la ut bjöds vi till bords.... Oj vilken “Buffe” Jag kom att tänka på sagan om pojken som lurade trollet att äta till det sprack, medan han hade en väska på magen och stoppade den full av godsaker.

Uppe på däck underhöll suveräne trubaduren Pontus Larsson till allas förtjusning. Han fick verkligen med sej publiken.

Resan tillbaka innehöll ytterligare ett stopp, nämligen hotellet på Hornöberget, med ett “Gofika” där också. Då var det nära nog risk för “GRÖTSVIMMA” för många utav oss.

Men efter en sån här resa i vår egen hemtrakt och man har haft så trevligt önskar jag och många med mej fler upplevelser av samma slag – men jag vet också att det kräver arbete bakom.

Till oss alla andra som tycker som undertecknad vill jag rikta en uppmaning! Om det dyker upp ett förslag på en resa framöver räck upp en hand gärna två så känns det meningsfullt för den eller de som ska ordna med densamma.

Jag tar mej friheten för att tala för oss som hade turen att få komma med.
Tusen tack till vår förening som sponsrade storstilat och till Den person som bar ansvar för att den blev av.

Tack Gunhild för det arbetet.

Säger Ann-Marie som bara fick vara en Gäst.