Förening Gullänget

Julfest 14 december

NU ÄR DET SNART JUL IGEN

PRO GULLÄNGET bjöd sina medlemmar på julfest och i glada vänners lag blev det en berikande dag.

Ordföranden Eva Grundberg hälsade välkommen och kökspersonalen stod beredda att servera glögg och pepparkakor.
Musiktrion Allan och Larzarna stämde sina sångröster och instrument.
I dessa nobeltider så passade det fint att börja med Bob Dylans sång ”För att jag älskar dig” och en värmande atmosfär kändes direkt.
Då det var önskansvärt att minnas Lars Berghagen. Så blev nästa sång ”Teddybjörnen Fredriksson”. Ja, så hette han!

Julstämning rådde för ”Julen är här och lyser frid på jorden” klingade här. Ett flertal sånger blev det och god mat serverades.

Några av Gullängets Kyrkans barnkör tågade in som små lucior och här deltog sångledaren Lina Sundqvist som en stabil och kunnig stöttepelare.
Körens sångröster imponerade verkligen och det blev en självklarhet att boka in den även nästa år i juletid.

Även en plötslig överraskning gladde de församlade, då Svea Bylund utklädd till tomte dök upp och delade ut paket till några snälla vuxna, som fanns på plats.

Det blev tack till publiken, underhållare och köksgruppen. Merry Christmas ropades ut och allt var en fröjd redan från början och även till slut.

Text Ulla Jonsson Foto Lars Strömgren