Förening Gullänget

Gnistan 16 mars

PRO Gullänget samlade ett 70-tal medlemmar till en träff på Gnistan den 16 mars.

Klas Norberg

Ulla hälsade välkommen och överlämnade ordet till Filip Andersson som var inbjuden för att informera om den lagstadgade rätt som privatpersoner fått för att kunna upprätta en framtids-fullmakt.
Det blev en innehållsrik och bra redogörelse i denna angelägenhet.
De som är intresserade kan skicka e-post till filip.andersson@familjejuridik.se eller ringa 0660-84300.

Gunhild pratade därefter om aktuella kurser inom ABF, exempelvis är det viktigt att lära sig hjärt- och lungräddning eller att gå en kurs i att laga goda chokladrätter utan socker.
Friskvårdskort kan hon lämna ut till motionsintresserade och vid kommande medlemsträff i maj kan korten lämnas in och vinstdragning ske.

Dagens underbara underhållare Klas Norberg är en allsidig begåvning med röstresurser utöver det vanliga.
Rock´roll och opera liksom psalmer och visor levererades.
Det var som att stämma in i en av hans sånger, för han öppnade verkligen pärleporten. Vilken snubbe!
Han visade sig också vara en vitsig typ. ”Utan gubbe är en kärring bara en stubbe” kan ju tolkas på olika vis, naturligtvis, men många var överens om att Klas Norberg vill man se i repris.

Således blev det full rulle och därtill en fettisdagsbulle.
Mötet avslutades efter lotteridragning. Vi kände oss lyckligt lottade för träffen var i sin helhet vinstgivande.

text Ulla Jonsson