Förening Viksäng

Digital hjälp

Vi har på denna sida valt att lämna nyttiga tipps när du använder digitala hjälpmedel av olika slag.

Hmsidor

Digitala kanaler

Om du har problem med dina digitala hjälpmedel kan du alltid kontakta PRO Supporten Öppnas i nytt fönster. via telefon 0771-171 177. De är duktiga och är ett bra stöd för att hjälpa dig med dina IT-utmaningar

Genom att klicka på länken nedan kommer du till PRO Distrikt Västmanlands hemsida som innehåller digital hjälp för de IT-stöd vi använder inom PRO.
IT-stöd på PRO Distriktets hemsida Öppnas i nytt fönster.

Nedan finns ytterligare användbara tipps som du kan nyttja dig av för att förstå de digatala hjälpmedel som du som medlem eller förening behöver.

Den som är ansvarig för hemsidan kan via länken nedan få mer information om hemsidan eller Site Vision som är vårt system för hemsidan.
Distriktets information om Hemsidan Öppnas i nytt fönster.

Den som är medlemsansvarig kan via länken nedan få mer information om Harald - vårt medlemssystem
Distriktets information om medlemssystemet Öppnas i nytt fönster.

Du som är cirkelledare kan via länken nedan läsa mer om hur du rapporterar närvaron digitalt
Distriktets information om digital närvaro registrering Öppnas i nytt fönster.

Post och Tele Styrelsen (PTS) har lanserat Digitalhjälpen. Ett bra utbildningsmaterial för att lära sig mer om hur du kan utnyttja digitala hjälpmedel. Du kan testa detta material via länken nedan.
Digitalhjälpen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

PRO har en viktig referensgrupp vid framtagander av Digitalhjälpen som du kan läsa mer om via länken nedan
PRO och Digitalhjälpen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Betalningshjälpen är ett utbildningsinitativ som skapats av Mastecard (Kortföretag), de stora bankerna samt SPF Seniorerna. Kan vara ett bra stöd om du nu under sommaren väljer att hantera dina betalningar digitalt.
Betalningshjälpen Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Internetstiftelsen tillsammans med Utbildningsradion (UR) har skapat pedagogiska och lärorika filmsnuttar på Youtube . De kallar dessa Seniorsurfarskolan där du kan få tipps på nyttiga funktioner framför allt för din mobil eller surfplatta. Klicka på länken nedan så kommer du till utbildningen/filmsnuttarna.
Seniorsurfarskolan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.