Distrikt Västmanlands Län

Hemsidan (Site Vision)

Under denna flik samlar vi information för att hjälpa dig med administrationen av våra Hemsidar (Site Vision)

Personer framför träd

Nedan finner Ni tips och hjälp när det gäller hemsidan som vi lägger ut när det finns något nytt. Ta för vana att titta här någong gång ibland.

24-02-05 Manual för Inlägg av bilder på styrelsen
Inlägg av bilder på styrelsen Pdf, 216.5 kB, öppnas i nytt fönster.

23-11-15 Navigera lättare på PRO:s Hemsidor och Intranät. Det kan ibland upplevas som krångligt att navigera och hitta rätt på PRO:s hemsida och vi har därför skrivit ett dokument där du kan läsa mer om hur det fungerar. Dessutom får du information hur man hittat på PRO:s Intranät
Hur navigerar man på Hemsidan och hur hittar man på PRO:s Intranät? Pdf, 1.9 MB, öppnas i nytt fönster.

23-11-15 Enklare registrering av Evenemang/Aktiviteter. Dessa registreras i Harald varvid de automatiskt laddas över till Kommande Aktiviteter på Hemsidan.
Kort beskrivning av registreringsförfarandet Pdf, 271.4 kB, öppnas i nytt fönster.

21-01-21 Upplägg på en förenings hremsida. En viktig ambition vid skapandet av den nya hemsidan var att föreningarnas hemsidor så långt det är möjligt skall ha ett liknande utseende. Detta var ett viktigt budskap på den utbildning som kunde genomföras för distriktutbildare innan Coronan slog till. Klicka på länken nedan får Ni ett exempel på vilka flikar som en hemsida bör innehålla (kallas Site mapp).
Exempel på flikar (Site mapp) på en förenings hemsida Pdf, 136.2 kB, öppnas i nytt fönster.
Ni kan också gå in på PRO Viksängs eller PRO Kolbäcks hemsidor för att få tipps på hur man kan bygga upp en förenings hemsida som bygger på Site mappen ovan genom att klicka på länkarna nedan
PRO Viksängs hemsida Öppnas i nytt fönster.
PRO Kolbäcks hemsida Öppnas i nytt fönster.

21-01-21 Matnyttig information när det gäller administrationen av Hemsidan. Nedan finner du informationen