Förening Arvika

Årsmöte 22/2 2024

PRO i Arvika har haft sitt åttionde årsmöte. Det var en pigg åttioåring som genomförde sitt årsmöte den 22:e februari i Korpralen. Det var drygt sjuttiotaletmedlemmar som hade slutit upp för att välja styrelse och medlemmar till aktivitetskommittéer för verksamhetsåret 2024. Inledningsvis hölls en tyst minut för att hedra de medlemmar som avlidit under 2023. Helge Bakklund valdes därefter till mötesordförande och lotsade eftermiddagens mötet med säker hand, precis som tidigare år.

Ulrika Karlsson presenterade verksamhetsberättelsen för det gånga året som bland annat innehållit PRO i Arvikas 80 års jubileum där PRO:s förbundsordförande Åsa Lindestam deltog. Ett stort antal resor och event har genomförts och givetvis medlems- och tematräffar med alltid lika god uppslutning av engagerade medlemmar. Ulrika informerad vidare om det stora antalet aktivitetsgrupper och kommittéersom har varit verksamma under 2023. Totalt 26 olika aktivitetsgrupper har erbjudits medlemmarna och detta tack vara det stora antalet engagerade medlemmar som ställer upp som ledare. Kenneth Klarström presenterade därefter den ekonomiska redovisningen för 2023 och han redogjorde även förmedlemsutvecklingen i PRO Arvika. Vid årsskiftet 2023/2024var det 1105 medlemmar i PRO Arvika. PRO i Arvika är därmed fortsatt den största PRO föreningen i distrikt Värmland. Efter presentation och genomgång av verksamhetsberättelse, ekonomisk redogörelse och revisorernas rapport kunde mötesordförande klubba ansvarsfrihet efter mötesdeltaganas bifall för det gångna året.

Därefter vidtog val till styrelse och övriga förtroendevalda. Den nya styrelsen består av Ulla Ekström, Gerd Karlsson, Eva Ryman, Susanne Österberg, Anette Lindblom, Bo Lundberg, Lars Johansson och Thore Fogelberg. Val genomfördes även till övriga roller och aktivitetsgrupper inom PRO i Arvika vilket totalt omfattar val av 67 medlemmar till de olika funktionerna. Därefter var det dags för kaffepaus där trivselkommittén hade dukat fram välsmakande hembakat bröd. Sedan presenterades den nya styrelsen och därefter avtackades Ulrika Karlsson som avgående ordförande och Kenneth Klarström som avgående kassör, efter deras mångåriga styrelsearbete. Rolf Haglund, Stig Norling, Lisbeth Nyhrén och Björn Österberg avtackadesför sina styrelse och kommittéarbete. Årsmötet avslutades av avgående ordförande Ulrika Karlsson där hon tackade medlemmarna för stort förtroendet under de gånga åren och önskade den nya styrelsen lycka till.

Ulrika Karlsson och Ulla Ekström

Ulrika Karlsson avtackas av Ulla Ekström för sitt mångåriga engagemang i PRO.

Text och foto/ Lennart Salomonsson