Förening Södra Hagunda

Vår historia

PRO SÖDRA HAGUNDA bildades i december 1966 och har i skrivandets stund 290 medlemmar. Vårt geografiska område omfattar Ramsta, Dalby, Hagby, Västeråker, Uppsala-Näs och Balingsta socknar. Vi har även många medlemmar som är boende i Uppsala stad.

Föreningen är helt opolitisk förutom att vi är aktiva då det gäller att bevaka de äldrepolitiska frågorna, som sjukvård, rättvis beskattning, äldrevård mm.

Föreningen leds av en styrelse med sju ordinarie ledamöter samt en ersättare. Tio kontaktombud finns utspridda i upptagningsområdet för att vara nära medlemmarna.

Vi har en livlig programverksamhet med resor till utlandet och inom Sverige, studiebesök till många intressanta platser, läsecirklar och friskvård, som boule, bowling, Sitt o Stågympa och stavgång. En sång-och musikgrupp som träffas fredagar varannan vecka. Alla kan sjunga och vi har plats för flera både musiker och sångare. Till våra föreningsmöten inbjuder vi sångare, musiker och föredragshållare, allt för vår gemensamma trivsel. Här kan du som medlem vara med och påverka för att bredda våra aktiviteter.

På vår hemsida och i UNT kan du alltid vara uppdaterad om vad som är på gång.

VI HOPPAS ATT SNART FÅ SE DIG SOM AKTIV MEDLEM I VÅR FÖRENING

VÄLKOMMEN

Styrelsen

Årsavgiften är för Närvarande 315: - som betalas till postgiro med inbetalningskort, som skickas från Riksorganisationen.