Förening Årsta

PRO Årsta är föreningen för dig som är

pensionär och bor i Årsta och Gullmarsplan

Om oss - PRO i Årsta

PRO Årsta är idag en förening med drygt 400 medlemmar, vi har möten en gång i månaden och massor av aktiviteter. Välkomna i gemenskapen!

PRO Årsta är idag en förening med drygt 400 medlemmar, vi har möten en gång i månaden. På dessa möten har vi uppträdande och föredrag med kända och okända artister och personer.
Vi engagerar oss i vad som sker på vår hemort inom bl.a. vård och omsog i det vardagliga livet. Vi har även rolig och nyttig verksamhet såsom studiecirklar i bl.a stads och landskapskunskaper och inte minst våra fredagspromenader. Vi gör resor och utflykter tillsammans med andra PRO föreningar i omgivningen. Även vi ställer krav på kommuner, företag och politiker - att förbättra äldreomsorgen så att den håller en hög kvalité och att den är människovärdig.Den andra stora frågan är ensamheten bland oss äldre. Den bekämpar vi med massor av gemensamma aktiviteter.