Förening Skärblacka

PRO Skärblackas 75 års jubileum

Personer framför träd

PRO Skärblackas 75 års jubileum hölls i föreningens hus Mariehult den 29 oktober 2022, tyvärr blev högtidsdagen försenat ett år p.g.a. Covid 19 pandemin.
Ordförande Lillian Edquist hälsade alla varmt välkomna och berättade lite om föreningens historia.
Föreningen blev uppvaktade av representanter från PRO Östergötland, PRO Samorganisation Norrköping, PRO Vånga, PRO Kimstad-Skärkind och Skärblacka Folkets Hus.
Ett 50-talet medlemmar från egna föreningen hade hörsammat inbjudan.
Det serverades en tre rätters meny bestående av Toast Skagen, Fläsknoisette med potatisgratäng, Hallonpannacotta samt kaffe med en smarrig bakelse.
Allan Bergsten underhöll med sång och musik.
Det hölls tal av Arne Hultquist från PRO Vånga, Anne-Louise Aspanius från PRO Distriktet, Randi Carlsson från PRO Samorganisation Norrköping, Mary Boholm från PRO Kimstad-Skärkind samt Inger Widén från Skärblacka Folkets Hus.

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1