Förening Skärblacka

2022-08-18 Medlemsmöte

Personer framför träd

Medlemsmöte 18/8-22 i Folkets Hus Skärblacka

Ordförande hälsade alla välkomna, sedvanlig information från styrelsen, distriktet och riks.

Ca 70 personer kom till mötet för att i första hand få information om äldreboendet Hallegårdens framtid. Det har varit mycket frågor, vad kommer att hända med Hallegården och dess boende när det skall rivas, därför bjöd PRO Skärblacka in Vård och Omsorgsnämndens ordförande Andréas Bohlin till medlemsmötet för att våra medlemmar skulle få ställa frågor till honom. Det kom också personal från Hallegården som undrade hur det skall lösas med de boende. Är huset så svårt nedgånget att det måste rivas, går det inte att reparera upp det, det var frågor som kom upp. Nej det skulle kosta så mycket blev svaret. Var det skall byggas nytt kunde Andréas inte svara på, det ligger inte på Vård och Omsorgsnämndens bord. Eftersom det inte finns så stora ytor att bygga på så återkommer detta ämne längre fram när beslut har fattats.

Mötet avslutades med kaffe och smörgås och sedvanlig lottdragning. Ordförande tackade för visat intresse och avslutade mötet.

Lillian Edquist

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1