Förening Skärblacka

2022-09-19 Sopplunch 80+

Sopplunch 80+ den 19 september 2022 i Mariehult

Äntligen var det dags för PRO Skärblackas kontaktkommitté att bjuda in medlemmar som är 80 år och äldre till sopplunch efter 2 års uppehåll pga covid.

Föreningen har ca 150 medlemmar som är 80+ och av dessa var det 72 som tackat ja till inbjudan. Av kontaktkommitténs nio medlemmar, som gjorde ett jättejobb var fem också 80+are, men jobbade trots det troget i köket!

Vid vackert dukade bord bjöds på ärtsoppa med punsch och till kaffet var det ostkaka med grädde och sylt.

De inbjudna fick en gratislott vid ankomst, vinsterna var skänkta av ortens företagare och den egna PRO föreningen som bidrog med PROs skraplott.

Det var ett bord med många fina vinster som kunde lottas ut.

Anna-Greta Johansson läste en fin berättelse om en fjäril, en berättelse hon själv hade skrivit och som blev mycket uppskattad!

Stort tack till kontaktkommittén för ett fint genomfört arrangemang!

Lite bilder från en trevlig sammankomst!

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1