Förening Skärblacka

2022-02-24 Årsmöte

Personer framför träd

PRO Skärblacka hade årsmöte 2022 den 24 februari i Skärblacka Folkets Hus med ca 50 medlemmar närvarande.

Mötet öppnades av ordförande Lillian Edquist som hälsade alla välkomna varefter det hölls parentation över 9 medlemmar som avlidit under 2021.

Mötet höll en tyst minut och Mona Elweroth spelade ”Nocturne” under ljuständning.

Sedvanliga mötesförhandlingar där infomation gavs om ekonomi, resor, studier, danser och lotterier. Bo Hallberg informerade från KPR Kommunala pensionärsrådet bl.a. om PRO.s prisundersökning och om ev. nedläggning av äldreboendet på Ribbingsholmvägen 2026.

Till ordförande för årsmötet valdes Lena Petersson som är ordförande i PRO Samorganisation i Norrköping och som sekreterare valdes Lillemor Hertzman.

Verksamhets-och ekonomisk berättelse godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för räkenskapsåret.

Förslagen från valberedningen godkändes.

Omval av ordförande Lillian Edquist, sekreterare Lillemor Hertzman, styrelseledamöterna Inger Widén och Göran Johansson på 2 år.

Omval av styrelseersättare Ing-Britt Larsson, Benny Barenhoff, Per-Erik Haglund, Nils Pettersson och Bo Lundström på 1 år.

De medlemmar som haft uppdrag i föreningen under åren och som avgick, avtackades med blommor.

Lotteriansvarige Jan Hertzman med Lillemor uppmuntrades för allt arbete de lägger ner på lotteriförsäljningen, även årsmötets ordförande Lena Petersson och Mona Elweroth fick en tulpanbukett.

Föreningen bjöd på kaffe och semla.

Mötet avslutades med lotteridragning med tulpanbuketter som vinst.

Text o bild: Sven-Erik Steén

Upptäck mer inom PRO Riks.

Hitta fler aktiviteter och erbjudanden på riksnivå

Personer framför träd

Puff 1