Förening Herrljunga

Sparbanksinfo och underhållning på PRO

En fantastisk eftermiddag med både information från Sparbanken och underhållning som verkligen gillades av ett 70-tal PRO-medlemmar.

Julia Agamo, Sparbanken Foto: Ulla Knutsson

Det var Harry Nilsson som var den som försökte hålla ihop dagen nu när varken ordföranden eller vice ordföranden kunde närvara. Harry hälsade alla välkomna och informerade lite från sista styrelsemötet som PRO Herrljunga hade: Tävling för alla PRO-are angående en värvarkampanj som har startat för att värva nya medlemmar, några nya aktiviteter som styrelsen har diskuterat är vattengympa, bingo i någon form, tipspromenad m.m.

Därefter var det dags för Harry släppa fram Julia Agemo från Sparbanken som pratade om säkerhet för äldre i första hand. Det viktigaste är väl hur man hanterar Bank ID och Swish. Hon tryckte väldigt mycket på att banken aldrig ringer och ber oss uppge dessa uppgifter, hon uppmanade oss också att gå in på banken om man är osäker på hur man skall hantera olika bankuppgifter.

Svenne & Jörgen. Foto: Ulla Knutsson

Sedan var det dags för Svenne & Jörgen att överta scenen - och på vilket fantastiskt sätt de gjorde detta! Det var verkligen musik som gjorde att knappt ingen kunde sitta stilla. Ett härligt potpurri med gamla Sven-Ingvars låtar, några Elvislåtar och deras avslutningslåt ”Ge mig en hundring till” lyfte nästan taket. När Harry därefter frågade om åhörarna ville ha en låt till, var svaret självklart - Jaaa! - ”Gitarrboggie” blev avslutningslåten.

Månadens blombukett vanns av Mona-Lisa Andreasson. Därefter fick våran Åke Brunngård riva av några historier innan Harry och BG förrättade dragning i Åranlotteriet.Harry tackade alla för den här fantastiska dagen och hälsade varmt välkomna om en månad.
Text Harry Nilsson.