Förening Herrljunga

Februari

El-information och Underhållning stod på menyn för dagens Månadsträff

Anders Mannikoff. Foto: Harry Nilsson

Ordförande Bo Naumburg inledde med att hälsa ett 70-tal medlemmar välkomna och informerade om vårens olika aktiviteter. Bland annat "Leva livet länge" som är en populär aktivitet på Mötespunkten. Nästkommande träffar där är, 22 februari och 22 mars. Bosse informerade också om två resor som är på gång. En till Helsingfors 19-21 mars och en 1-dagars som går den 2 maj - "I Evert Taubs fotspår".
Därefer var det dags för Anders Mannikoff, VD på Herrljunga Elektriska, att informera om bl.a. "Elmarknadens olika störningar och elavbrott". Intressant var väl att höra om elpriser idag och vad som händer där framöver.
En kaffepaus med kökets goda smörgåsar smakade mycket bra innan det var dags för den musikaliska underhållningen.
"Herr Fåkress Musikanter", som bestod av Jan Johansson från Herrljunga och två spelemän från Essungatrakten, bjöd på en blandad kompott. De inledde med en marsch och fortsatte med bl.a. med polka, tango m.m. "Tuffa Viktors Polka" var en egen skriven låt som fick några danssugna att visa upp sig på dansgolvet.
Månadens fina blombukett, sponsrad av Alingsås Sparbank, utlottades på inträdesbiljetten och vanns av Ulla Byman. Åralotteriets dragning är alltid en höjdpunkt och den här eftermiddagen tog lotterna slut väldigt fort. Harry och BG förrättade dragningen och ett inbjudande prisbord med många vinster hade dukats upp. Det var många glada vinnare som gick hem med sin vinst.

Text och bild: Harry Nilsson

Herr Fåkress Musikanter. Foto: Privat.