Förening Herrljunga

Herrljungas Lucia på PRO:s julavslutning

En julavslutning i Kyrkans hus för ett 100-tal medlemmar avslutade året för PRO Herrljunga med underhållning, Lucia och PRO-kören.
Vice ordförande Jan Bengtsson hälsade alla välkomna och gick igenom vad eftermiddagen skull innehålla.

Vi fick under en timma lyssna till Lars-Erik Frändberg som behärskar det mesta inom musiken. det visade han verkligen prov på. Han inledde med den passande jullåten "Bjällerklang". En av hans stora idol genom åren har tydligen varit Elvis Presley vilket han visade genom några härliga låtar från tidigt 60-tal. En av Gunnar Viklunds låtar, "När ljusen skall tändas därhemma", tillhörde också en av Lars-Eriks favoriter, vilken han framförde på ett underbart sätt. Avslutningsvis bjöd han på Björn Afselius "Du är det finaste som finns “. Jan tackade honom för ett härlig eftermiddag.

Därefter var det dags för en läcker Jullandgång från Tylhammars med efterföljande kaffe och gräddtårta. Sedan skred Herrljungas Lucia in i den nedsläckta lokalen och framförde några vackra julsånger på ett upplyftande och skönt sätt inför den kommande julhelgen. Som avslutning på en trevlig eftermiddag stod vår skönsjungande PRO-kör på tur med stämmningsfulla julsånger.

Månadens bukett vanns på inträdesbiljetten av Gunnbrith Andersson. Sist men inte minst var det dags för Harry och BG att redovisa vilka som skulle bli de lyckliga vinnarna på Åranlotteriet och när det var avklarat tackade Harry för en härlig eftermiddag och önskade alla en GOD JUL och välkomna tillbaka i januari .

Text och bild: Harry Nilsson

Lars-Eric Frendberg från Trollhättan.