Förening Herrljunga

Maj

Våravslutning för PRO Herrljunga i Folkets Park

Duon Brandin & Brangstad från Alingsås.

Landgången komponerad av Viola och Inga-Lill.

Den 10 maj hade PRO Herrljunga sin Våravslutning i Herrljunga Folkets Park. Ett 90-tal medlemmar strömmade in och trots det fina vädret. Ordförande Bo Naumburg hälsade alla hjärtligt välkomna och uttryckte sin glädje över att så många medlemmar hade hörsammat inbjudan. Därefter informerade han om några aktiviteter som varit, bl.a. resan till Flatön och Ängön som gick ”I Evert Taubes fotspår” samt träffen i Gäsene Tingshus.Ett par kommande aktiviteter, så som Bilrundan den 24 maj samt DM i GOLF som går av stapeln den 3 augusti i år på Herrljunga Golfklubb. PRO Gäsene och PRO Herrljunga är värdar för den tävlingen.
För underhållningen den här eftermiddagen stod duon Brandin & Brangstad från Alingsås. De bjöd på många gamla fina låter så som ”Kom hem igen”, som Totta Näslund lanserade en gång i tiden. ”Regniga natt” med Anna-Lena Löfgren, ”34:an” var en annan gammal goding som publiken verkligen gillade och även sjöng med i. Ett par Evert Taube-låtar fanns också med samt ”Svartbäckens ros” av Ove Törnqvist.
Den här dagen bjöds det på fantastiska hemmagjorda landgångar med cider samt kaffe med läckra gräddtårtor med hallon ovanpå.
Vinnare av månadens läckra bukett blev Lisbeth Warg. Molins Handelsträdgård hade skänkt ett 20-tal blommor som vi lottade ut. Åke Brunngård förgyllde därefter dagen med ett antal härliga historier. Avslutningsvis var det var dags att förätta dragning i åranlotteriet - där som vanligt alla lotterna tagit slut. Eftersom det var våravslutning hade vi utökat prisbordet till 18 härliga vinster.

Text: Harry Nilsson
Foto: Ulla Knutsson