Förening Herrljunga

Härlig underhållning på månadsmötet i november

Vår ordförande Bosse Naumburg inledde med att hälsa ett 70-tal medlemmar välkomna.

Dagens underhållare var Henrik Strömberg från Scotts orkester i Lidköping, vilken trollband PROs medlemmar på ett fantastiskt och underhållande sätt. Inledde med “Hallå du gamle Indian” och fortsatte sedan i den stilen. Ett härligt medley från bl.a. Sven-Ingvars, Elvis, Arvingarna, Jerry Williams, Vikingarna och Scotts orkester fick vi också höra och han inflikade gärna om det mycket goda samarbetet Scotts haft med skivkungen Skara-Bert Karlsson.
Vår historieberättare Åke fick även den här eftermiddagen också med ett par korta och skojiga historier, innan det var dags för utdelning av Månadens härliga blombukett, som på inträdesbiljetten vanns av Tage Johansson.
Sist men inte minst var det dags för dragning av Åranlotteriet som bestod av många lockande vinster. Harry och BG förrättade dragningen och alla lotterna var slutsålda även denna gång. Bosse tackade för idag och hälsade alla välkomna till julavslutningen.

Henrik Strömberg från dansbandet Scotts. Foto: Ulla Knutsson